1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1500013

Sv: Silly Season 12/13
Sjökan: Ja, jag tror verkligen att ett riktigt offensivt hot vore väl investerade pengar. Någon som är utpräglad målskytt. Det finns så många vinster med en sådan värvning. Dels publikt som du skriver, vårt attraktionsvärde skulle stiga avsevärt och kanske skulle det även omnämnas med viss respekt i riksmedia.

Men även, eller kanske framförallt, så är det något vi verkligen saknat på isen och spelare som väcker oro hos motståndarna är alltid värdefulla. I dagsläget har vi ingen och så har det som sagt sett ut sedan Corso i princip...

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ni har väl en av seriens mest utpräglade målskyttar i Friberg? Dessutom så tror jag att Önered kan sätta 15 mål också nästa säsong. Det ni skulle behöva är en playmaker som mata dem med passningar, samt en försteback som bidrar både framåt och bakåt. Problemet med backsidan är att sådana backar knappt går att få tag på längre. Kolla igenom elitserielagen förra säsongen och säg hur många spelare som passar kravprofilen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.