1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1503563

Sv: Silly Season 12/13
nectis: Vi hade nog fått betala ett överpris om han hade varit aktuell för oss ändå. Om han inte platsar i NHL så har han ju fortfarande chansen att göra lite pengar i KHL i en säsong eller två. Sebbe är ingen frälsare men det ser gärna KHL-scouterna mellan fingrarna med. Jag ger honom två säsonger i KHL och sen skriver han på för Färjestad/HV71 när han ger upp och vänder hemåt igen. NHL kan han nog tyvärr glömma.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Så känns det...Sebbe vore självklart inte en dålig värvning men ingen klockren heller. Och hans hjärta för Timrå känns väl....sådär. Baserat på de signaler han skickar via media o dyl ska jag tillägga.

Problemet är att ingen Sebbe inte är lika med annan likvärdigt meriterad eller bättre back. Då får vi nog nöja oss med nån riktig lågprisvariant.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.