Roat mig med att gå igenom hur många spelare som är klara för ES 12/13 som kommer från Finland: Totalt 15 spelare. Det anmärkningsvärda är att Luleå har hela 6 stycken med Finskt pass. Övriga 11 lag har tillsammans 9 finska spelare i sina trupper.
Känns som det kommer att bli få spelare från Soumi denna säsong - jämfört med hur det har sett ut under många år.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Roat mig med att gå igenom hur många spelare som är klara för ES 12/13 som kommer från Finland: Totalt 15 spelare. Det anmärkningsvärda är att Luleå har hela 6 stycken med Finskt pass. Övriga 11 lag har tillsammans 9 finska spelare i sina trupper.
Känns som det kommer att bli få spelare från Soumi denna säsong - jämfört med hur det har sett ut under många år.