1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1505641

Sv: Silly Season 12/13

diffe: Ja ingen av dom var någon succé men jämför man med det vi värvat så tror jag inte att någon kommer att överglänsa sina efterträdare. Det är ju svårt att jämföra en "efter"-bild och en "före". Vi har en betydligt billigare trupp men vi har INGEN som är kapabel att göra det Bremberg gjorde i kvalet och ingen som kan förvänta sig att producera som Murley gjorde.

Detta faktum kommer förmodligen att göra kommande säsongs kvalserie till en mycket tråkigare historia om vi nu inte skramlar fram en slant så att vi kan göra någon panikvärvning mitt under säsong.

Frågan är inte om vi kan klara plats 10, frågan är om vi kan undvika Vilda Väsbys rekord från 86/87...och det är nästan inte ens ett skämt.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.