1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1509540

Sv: Silly Season 12/13

Gäsp: Er "nystart" innebar en massa spelare som såg bra ut på papperet men som knappast gjorde ett bra lag. Med de laguppställningar ni haft de senaste säsongerna så borde ni verkligen ha presterat bättre hockey än ni gjort.
Jag ser inte Foppa, Näslund och Svartvadets intåg som en nystart. Och det har ju bevisligen inte funkat särskilt bra heller, eftersom ni har spelat en bedrövlig hockey utifrån spelarmaterialet.
Vår nystart är något helt annat. Den är något vi tvingats till på grund av risig ekonomi. Våra spelare är inställda på att vi måste kämpa så in i helvete för att överleva. Det är den känslan alla vi Timråfans sluter upp kring nu.
Och jag tror att det är den sammanhållningen ni är avundsjuka på.
Varför skulle ni annars vara inne här och klanka på oss? Vi är ju bara en soppåse, en doggybag. Inget att vara avundsjuk på eller skraj för.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Exakt vad är det du vill att jag ska vara avundsjuk på? Er ekonomi?

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:Ursäkta men Modo går från kvalserielag nära att åka ur till att nästa säsong nå slutspel vilket var målet med förra säsongen och helt ok utifrån spelarmaterialet skulle jag säga.

Alla som följer modo på nära håll har ju märkt hur Markus och Peter har satt sin prägel på den sportsliga verksamheten.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.