-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Paddan: det kommer alltid finnas egna Supportrar med en snedvriden syn av laget eller Supportrar som av en eller annan anledning sätter för stor tro på vissa spelare.
Kollar man dock på lagbygget och om man väljer att tro på folks beskrivning av nyförvärven (dvs. vilken slags spelartyp de är, klassen bedömmer jag när säsongen startat). Så finns trots allt en balans tycker jag. Det enda jag saknar är en förstacenter.
Vad gäller Erixon så tvivlar jag dock starkt på att någon på allvar menar på att Erixons intåg kommer innebära att backlinjen helt plötsligt kommer jättebra defensivt (på grund av just specifikt Sebastians förmågor defensivt) för så pass kort minne har inte folk att de inte har koll på hans styrkor och svagheter.
Vad gäller Nordgren så tror jag personligen att det handlar mest om att vår Silly Season varit så "grå" och utan direkt upphetsande värvningar (Erixon är väl undantaget). Så när det därför börjar pratas om en landslagsmässig forward som dessutom har den historia han har i klubben blev nog många mer upphetsade än vad de blivit för någon säsong sedan i samma läge. Jag kan ha fel men det är så jag ser på saken iaf.
Redigerad kommentar