Inlägg: 1514658
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Den här diskussionen om moderklubb är ju löjlig. Med den retoriken har ju Jimmie Lindström större rätt att få sin tröja i taket än Zäta, Styf och Robban.
Låter det rimligt tycker du?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
En idrottsutövares moderklubb är den första klubb som denne representerade som idrottsutövare inom denna sport
Per HApps: definera egen produkt?
hur många timråiter är dom som verkligen har varit i timrå sedan 4:e levnadsåret?
vet inte riktigt hur det funkar, men jag antar att man vid en spelad match eller liknande får denna klubb som moderklubb, så om man spelar 10matcher med klubb x vid 12 års ålder för att nästa säsong spela i timrå bli en bra spelare som tar oss till sm-guld och sedan drar vidare över pölen.
då ska vi ej hissa denna spelares tröjja? för att han inte har timrå som "moderklubb"?