Skarin: Faktum är att "topplagen" har väldigt få spelare i NHL idag. HV:s och Skellefteås talanger i Nordamerika kan t ex spela i AHL vid en lockout. Det är MoDo, Timrå, Frölunda och Brynäs som har riktigt bra spelare att få hem av elitserielagen. Övriga lag måste värva och antagligen betala en slant för sina NHL-förstärkningar. Eftersom många lag redan har två nordamerikanska spelare så kan de dessutom inte plocka in sådana hur som helst.
Om alla elitserielag hade haft lika bra spelare som Frölunda att plocka hem så skulle det varit lockoutspelare i litserien redan från början. Så enkelt är det. Det är egoism som ligger bakom beslutet att stänga dem ute.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Skarin: Faktum är att "topplagen" har väldigt få spelare i NHL idag. HV:s och Skellefteås talanger i Nordamerika kan t ex spela i AHL vid en lockout. Det är MoDo, Timrå, Frölunda och Brynäs som har riktigt bra spelare att få hem av elitserielagen. Övriga lag måste värva och antagligen betala en slant för sina NHL-förstärkningar. Eftersom många lag redan har två nordamerikanska spelare så kan de dessutom inte plocka in sådana hur som helst.
Om alla elitserielag hade haft lika bra spelare som Frölunda att plocka hem så skulle det varit lockoutspelare i litserien redan från början. Så enkelt är det. Det är egoism som ligger bakom beslutet att stänga dem ute.