De utökade inte antalet icke EU-platser vid förra lockouten. Det var väl något lag (Malmö) som körde kreativa lösningar a la Växjö och tog in en "irländare" i laget.
De bör ju självklart inte göra utöka antalet platser nu heller, bara för att Färjestad redan fyllt sin kvot.
Det är oseriöst att ändra såna regler mitt under en säsong.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Jack Daniels:
De utökade inte antalet icke EU-platser vid förra lockouten.
Det var väl något lag (Malmö) som körde kreativa lösningar
a la Växjö och tog in en "irländare" i laget.
De bör ju självklart inte göra utöka antalet platser nu heller,
bara för att Färjestad redan fyllt sin kvot.
Det är oseriöst att ändra såna regler mitt under en säsong.