1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1520222

Sv: NHL lockout 2012

Iphone70: Klart att han kan betala sin egna försäkring. Det skulle i klartext innebära att han, för att få spela i Timrå IK, betalar 1 000 000:- i månaden ur egen ficka. Det skulle han göra för att få spela inför sina fans i E.ON. Han skulle ganska så enkelt kunna lira i Ryssland, antagligen för flera hundra tusen i månaden...

Klart det är svårt att sia om hur Zäta tänker men personligen har jag svårt och se varför han ska komma till Timrå IK, betala 1 mille i månaden, för att "hjälpa" laget under lockouten, allrahelst när lockouten handlar om fördelningen av de pengar som NHL-cirkusen renderar. Även om några miljoner är en piss i Missisippi så ger det ändå inga jättegoda vibbar. Zäta är ju dessutom en av spelarna som är med och förhandlar för resten av hockeyspelarna.

Det ligger nog många värderingar i det här som vi nog inte riktigt känner till.


Svarskommentarer

Sv: NHL lockout 2012
Frans Nielsen verkar välja Lukko och finska ligan på grund av att hans lillebror lirar där. Känns inget vidare..

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.