Dålig match idag, men jag kan inte hjälpas av att tänka att en del av förklaringen till resultatet idag är en av sakerna som varit en bestående rädsla ända sedan första träningsmatchen (jag såg). Målskyttet är för dåligt.
Med det menar jag avslutsmomentet. Man är för dålig där helt enkelt. Det räcker inte att bara lira bra försvarsmässigt och jobba hårt. Gör man inga mål får naturligtvis motståndarna hål på en till slut ändå (för målvakten kan inte stå på huvudet varje match).
Man måste jobba hårt på avslutsmomentet nu i träningarna. Friberg, Nordgren, Önerud m.fl. måste börja göra mål för att det här ska funka i längden.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Dålig match idag, men jag kan inte hjälpas av att tänka att en del av förklaringen till resultatet idag är en av sakerna som varit en bestående rädsla ända sedan första träningsmatchen (jag såg). Målskyttet är för dåligt.
Med det menar jag avslutsmomentet. Man är för dålig där helt enkelt. Det räcker inte att bara lira bra försvarsmässigt och jobba hårt. Gör man inga mål får naturligtvis motståndarna hål på en till slut ändå (för målvakten kan inte stå på huvudet varje match).
Man måste jobba hårt på avslutsmomentet nu i träningarna. Friberg, Nordgren, Önerud m.fl. måste börja göra mål för att det här ska funka i längden.
Redigerad kommentar