Olle: En del av problemet är väl att Bettman och Co säger: "Efter förra lockouten så fick vi en bättre fördelning av intäkterna (57% till spelarna och 43% till ägarna) plus att vi fick det lönetak vi ville ha. Men nu ska det bli ännu mer rättvist för nu vill vi sänka lönetaket ännu mer och ändra fördelningen så att den blir ännu mer rättvis (46% till spelarna och 54% till ägarna eller något sådant. Och kom inte och säg att det är orimligt".
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Olle: En del av problemet är väl att Bettman och Co säger: "Efter förra lockouten så fick vi en bättre fördelning av intäkterna (57% till spelarna och 43% till ägarna) plus att vi fick det lönetak vi ville ha. Men nu ska det bli ännu mer rättvist för nu vill vi sänka lönetaket ännu mer och ändra fördelningen så att den blir ännu mer rättvis (46% till spelarna och 54% till ägarna eller något sådant. Och kom inte och säg att det är orimligt".
Mycket vill ha mer.