1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614838 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1523831

Sv: Apropå nånting...

He he, många smakrika åsikter om Tacos:-) Men till Blizzard om guacamole - det är ju skitgott, juh! Men inte när det serveras som sådan där smaklös grönaktig ärtpuré liknande konsistens.

Tillverkar du Guacamole själv kör du bäst så här:  Hacka upp lök, tomat, Chiles Jalapenos och blanda tillsammans med Avocado. OBS! Blanda! Då får du perfekt konsistens; att köra fram en puré med mixer är ett elände. Och kom ihåg att ha finhackad koriander till, annars blir det inget:-)


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Sven.Savage: Skillnaden mellan riktig texmex och mexikansk mat är ganska liten. Men den svenska varianten är ju direkt äcklig.

Sv: Apropå nånting...
Sven.Savage: Men du..."Kuleå"...den var småfestlig. Snarare "Hugg o slå, Fuleå" va...;)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.