Min analys av Timrå IK så här långt, eller kort in på säsongen om man så vill:
Tik har ett någorlunda stabilt försvar, med vissa undantag kanske. Det kan bli lite "stirrigt" ibland. Beträffande offensiven så kommer man ofta in i anfallszon och skapar massor med fina möjligheter. Men att omvandla de bra möjligheterna till skarpa chanser är man dåliga på. Man slarvar ofta bort dessa möjligheter till ingenting, oftast i sarghörnen. Dom gånger man ändå lyckas skapa bra chanser så omvandlas inte dessa till att bli mål. Detta är den största svagheten, en riktig sniper behövs. Finns en blivande sådan i befintligt lag heller måste det till någon ny forward? En tanke som slagit mig är; Kan det vara så att när man är i anfallszon och har pucken redan då börjar fokusera på "hemjobbet" och på det sättet tappar skärpan i den offensiva målsättningen. Om så är fallet så är det en uppgift för Montén att rätta till.
Låt oss hoppas att det vänder och att laget någon match då och då gör fler än 2-3 mål.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Min analys av Timrå IK så här långt, eller kort in på säsongen om man så vill:
Tik har ett någorlunda stabilt försvar, med vissa undantag kanske. Det kan bli lite "stirrigt" ibland. Beträffande offensiven så kommer man ofta in i anfallszon och skapar massor med fina möjligheter. Men att omvandla de bra möjligheterna till skarpa chanser är man dåliga på. Man slarvar ofta bort dessa möjligheter till ingenting, oftast i sarghörnen. Dom gånger man ändå lyckas skapa bra chanser så omvandlas inte dessa till att bli mål. Detta är den största svagheten, en riktig sniper behövs. Finns en blivande sådan i befintligt lag heller måste det till någon ny forward? En tanke som slagit mig är; Kan det vara så att när man är i anfallszon och har pucken redan då börjar fokusera på "hemjobbet" och på det sättet tappar skärpan i den offensiva målsättningen. Om så är fallet så är det en uppgift för Montén att rätta till.
Låt oss hoppas att det vänder och att laget någon match då och då gör fler än 2-3 mål.
Lycka till i kväll mot FBK!!