Dream Team: Och det är inte bara Nilsons utspel som är upprörande i den här affären, även advokatens språk förtjänas att hånas. Varför i helvete måste man uttrycka sig på det här sättet: "Bolagets agerande - genom hävning av anställningsavtalet - har i allt fall utgjort ett avtalsbrott och Marcus Nilson äger alternativt på den grunden rätt till ersättning avseende den ekonomiska skada som han lider på grund av bolagets avtalsbrott."
"Marcus Nilson äger alternativt på den grunden rätt till ersättning"?
Bla, bla, bla...juridik är så jävla viktigt att man måste komplicera språket så att alla måste läsa skiten tre gånger innan man fattar vad fan dom vill ha sagt. Töntar.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Dream Team: Och det är inte bara Nilsons utspel som är upprörande i den här affären, även advokatens språk förtjänas att hånas. Varför i helvete måste man uttrycka sig på det här sättet:
"Bolagets agerande - genom hävning av anställningsavtalet - har i allt fall utgjort ett avtalsbrott och Marcus Nilson äger alternativt på den grunden rätt till ersättning avseende den ekonomiska skada som han lider på grund av bolagets avtalsbrott."
"Marcus Nilson äger alternativt på den grunden rätt till ersättning"?
Bla, bla, bla...juridik är så jävla viktigt att man måste komplicera språket så att alla måste läsa skiten tre gånger innan man fattar vad fan dom vill ha sagt.
Töntar.