Kopierar 'lite' från Hugossons blogg på ex-pressen (redaktör för Pro Hockey )
Gary Bettman har ganska tydligt slagit fast vad hans deadline är – minst 48 omgångar i grundserien. Det ger oss möjlighet att räkna ut ungefär när pucken måste släppas för att rädda säsongen.
Säsongen 1994-95 rumphöggs till 48 omgångar, och då drog spelet igång 21 januari. Men skillnaden mot nu är att under årens lopp har fyra lag tillkommit. Det ger ungefär 100 matcher till i en grundserie på 48 omgångar. Det skjuter tillbaka säsongsstarten med omkring två veckor. En något mer pressad serielunk än vanligt skulle klara av en 48 omgångars grundserie på 15 veckor. Så om premiären sker 7 januari – är det klart för slutspel runt 21 april, för att ta ett exempel.
Mycket talar för att de senaste strykningarna av matcher, alltså fram till 30 december, gör att vi är läskigt nära deadlinen för att överhuvudtaget få NHL-spel säsongen 2012-13.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Kopierar 'lite' från Hugossons blogg på ex-pressen (redaktör för Pro Hockey )
Gary Bettman har ganska tydligt slagit fast vad hans deadline är – minst 48 omgångar i grundserien. Det ger oss möjlighet att räkna ut ungefär när pucken måste släppas för att rädda säsongen.
Säsongen 1994-95 rumphöggs till 48 omgångar, och då drog spelet igång 21 januari. Men skillnaden mot nu är att under årens lopp har fyra lag tillkommit. Det ger ungefär 100 matcher till i en grundserie på 48 omgångar.
Det skjuter tillbaka säsongsstarten med omkring två veckor.
En något mer pressad serielunk än vanligt skulle klara av en 48 omgångars grundserie på 15 veckor.
Så om premiären sker 7 januari – är det klart för slutspel runt 21 april, för att ta ett exempel.
Mycket talar för att de senaste strykningarna av matcher, alltså fram till 30 december, gör att vi är läskigt nära deadlinen för att överhuvudtaget få NHL-spel säsongen 2012-13.
Början av januari alltså , snabba på lite nu tack