Inlägg: 1542681
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Blizzard: Kan enbart instämma i ditt politiskt inkorrekta resonemang. Även jag tillhör den skara som blankt skiter i Afrika och deras välbefinnande, och i ärlighetens namn är den prekära situationen för hemlösa individer inom Sveriges ramar inte heller särskilt prioriterat.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Blizzard: När det gäller svenska barn så har dom i regel tak över huvudet och förhoppningsvis föräldrar som åtminstone köper mat åt dem av de pengar som kommer från soc. När det gäller hemlösa i Sverige så har dom ofta ett härberge att bege sig till.
När det gäller barn i Afrika så snackar vi en hundralapp för att rädda ett liv. Då snackar vi att avstå ett långenspel på lördagen för att ge en annan människa en chans att nå tonåren.
Det är så sjukt stora kontraster mellan vad som är en ok standard för svenska barn och afrikanska barn. I jämförelse kan jag tycka att även barn med en trasig adidaströja i Sverige har det bättre än ett barn med polio i Afrika.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Blizzard: o fan . Finns de nån som vågar uttrycka såna ord i dessa hysteritider . När vanligt folk knappt törs säga att dom har en svart jacka på sej . Utan säger mindre vit . Starkt
+ 4
Så, afrika bryr jag mig inte ett skit om, kommer aldrig skänka pengar dit heller, bara till sverige.
Redigerad kommentar