Inlägg: 1542821
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen BB mfl: Ha ha...låter som ni tror att jag är världens rasist. Varför jag skrev som jag gjorde är för att jag tycker att det här börjar bli löjligt med hela den här debatten.
Mina kusiner är svarta o bor i USA. Vi bor i ett mångkulturellt samhälle. Jag anser att vi är alla lika värda. Det enda som skiljer oss från varandra är pigmenten.
Här i Sverige snackar vi censur i Disney från 40-talet medans 20 barn mellan 5 o 7 år skjuts ihjäl av en dåre i USA.
Sen att det finns dom som inte vill bidra till att barn i fattiga länder får riktigt vatten, el vad det nu vara må, är ju bara sorgligt.
Kul att ni dock retade upp er på vitlök. :)
Mina kusiner är svarta o bor i USA. Vi bor i ett mångkulturellt samhälle. Jag anser att vi är alla lika värda. Det enda som skiljer oss från varandra är pigmenten.
Här i Sverige snackar vi censur i Disney från 40-talet medans 20 barn mellan 5 o 7 år skjuts ihjäl av en dåre i USA.
Sen att det finns dom som inte vill bidra till att barn i fattiga länder får riktigt vatten, el vad det nu vara må, är ju bara sorgligt.
Kul att ni dock retade upp er på vitlök. :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
+ 1
Det enda vitlök och negerboll har gemensamt är att namnet har färger i sig. På två olika språk dessutom.
Och det finns dessutom ingen som helst laddning i ordet vitlök, alltså är jämförelsen irrelevant.