Inlägg: 1542875
Svarskommentarer
El Maco:
Jag ska iväg nu så jag hinner inte skriva ett ordentligt svar, men faktum är att ditt första exempel, borrning av brunnar, är ett av de mest kända exemplen på hur snett det kan gå när västvärlden ska "hjälpa till".
Ofta uppstår det problem som vi normalt sett inte tänker på, till exempel att byborna blir misstänksamma mot maskinerna och vägrar använda de nya brunnarna. Det låter som ett skämt, men detta hör absolut inte till ovanligheterna.
Ett mer känt exempel är hur USA indirekt har tvingad bönder att lägga ner sina verksamheter på grund av allt spannmål som exporteras.
...Och apropå SD, så är väl det just en av de saker de tjatar om: Att "vi ska hjälpa människor på plats istället".
Redigerad kommentar
Här följer en otäck länk. SD fortsätter öka, andra partier går i motsatt riktning. Någonstans tror & hoppas man att S ska det bli det där självklara valet för de flesta igen. Men onekligen finns det fortfarande en hel del att jobba med, för att uttrycka sig milt...
Ja det har blivit konstigt.
Det som inte är särskilt konstigt i dagens Sverige, så som jag ser det, är att S, M & SD är de tre största.
Rekordsiffror för Jimmie Åkesson | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Nöje TV
Det går absolut att hitta misslyckade eller kontraproduktiva hjälpinsatser. Men svenska och europeiska pengar gör jävligt mycket nytta. Egoister i Timrå, ö-vik och östersund kan trösta sig med att en hel del kommer Riktiga Svenskar till del också om än indirekt.