1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1546961

Sv: Apropå nånting...
Med lockoutens avslut så öppnas nya möjligheter upp på spelarmarknaden och Timrå IK ser över möjligheterna till att förstärka laget.

– Vi kollar efter spelare och nu vet man ju vilka spelare man ska kolla efter vilket var svårt förut. Hade man skrivit med någon för resten säsongen och det hade blivit lockout hela året så hade det ju blivit flera andra spelare tillgängliga. Nu vet vi vad som gäller och får jobba därefter. Samtidigt är det en balansgång för att få ordning på ekonomin, säger Kent Norberg och fortsätter:

– Det är klart att vi skulle behöva någon eller några målskyttar, men det är inte så lätt att hitta några heller med den ekonomin vi har. Sedan ska vi hitta något som är riktigt bra också. Man kan ju säga såhär: det finns en anledning till att de som är lediga i dag är lediga och det är att de inte har fått jobb tidigare. Så det finns inga räddare som kan gå in att rädda Timrå på det sättet, men det är som det är.

• Är Matt Murley aktuell för Timrå IK?
– Jag stänger inte några dörrar till någon.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
KORITFW: Man måste enligt svensk lag bifoga den länk man hänvisar till.

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.