El Maco: Visst...och tydligen ger det inga pluspoäng att ha lag i ES. Helt rätt tycker jag, ES är bara skit med karteller som tycker illa om lag som är tuffa och vågar skita i överenskommelser. Och Rögle är ju självklara i ett Svenskt original six. Vilka skulle kunna konkurrera menar jag?
Inlägg: 1554738
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:I Elitserien säger jag Växjö, Linköping, Luleå, HV, Rögle och Färjestad. I omvänd ordning hur sent laget tog sig upp i högsta serien.
Annars är väl Original Five typ Göta, Hammarby, AIK, Djurgården och Södertälje. 1922-1656 vanns alla SM-guld av de fem lagen i nuvarande 08-området.