1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614742 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1555650

Sv: Spelarjakten

På bobbarnas hockeyforum spekuleras det i att alla Timråiter som skänkt pengar till spelarjakten vill ha tillbaka sina pengar om det inte blir något förvärv före deadline. Är det så?

För mig är det ett bidrag till klubben att användas på bästa sätt. Går det inte att hitta något bra så för klubben disponera slanten på bästa sätt och göra något annat. Nog kan jag bli besviken över att det inte går att få tag på spets om det är så men inte känner jag mig lurad på grund av att jag donerat pengar till ändamålet.


Svarskommentarer

Sv: Spelarjakten
El Maco: Jag ser det som dig och tror att mer eller mindre alla privatpersoner gör det. Jag skulle kunna ha skänkt på samma sätt för att föreningen skulle kunna förbättra likviditeten eller betala skulder.

Sv: Spelarjakten

El Maco: Jag kommer att begära pengarna tillbaka, med ränta. Plus en personlig ursäkt av Nubben.

Nej, men dom pengarna kan nog klubben få användning för ändå. Har svårt att tro att särskilt många skulle yrka på retur. Däremot tror jag att flera med mig skulle tycka att hela värvningsbiten i paketet var lite, hm...eljest skött.


Sv: Spelarjakten
El Maco: har bobbarna ett hockeyforum?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.