Aftonbladet hade en lite bättre förklaring till det hela:
"– Vi har sagt att uppehållet ska vara en tid för avlastning eftersom vi snart går in i slutspelet och vill ha alla spelare friska till det. Vi har därför tagit beslutet att han ska vila, säger SAIK:s läkare Karin Rundblad till Norran."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
"– Vi har sagt att uppehållet ska vara en tid för avlastning eftersom vi snart går in i slutspelet och vill ha alla spelare friska till det. Vi har därför tagit beslutet att han ska vila, säger SAIK:s läkare Karin Rundblad till Norran."