1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1558057

Sv: Apropå nånting...
Hälge: Ok, ja det är inte lätt att värva stjärnor när man har 0 i eget kapital och en lönebudget som bara är 2/3 av topplagens :/

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Som jämförelse när det gäller spelarbudget kan det nämnas att Leksands spelarbudget (som blev offentlig i o m rekonstruktionen) ligger på 20 miljoner.

Har för mig att jag läst någonstans att Djurgården har närmare 25-30 miljoner i sin spelarbudget. Så i denna jämförelse så har TIK denna säsong samma budget som topplagen i Allsvenskan...


Sv: Apropå nånting...
Berglund och Knylan: De dyraste trupperna i dag ligger nära 60 mkr. Timrå IK har nog aldrig varit så högt men åren innan Nubben lämnade och under Linkans första tre år var man nog i a f topp 6 i löneligan.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer