1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1560220

Sv: Apropå nånting...
Det lilla jag hörde från radion i morse var att allt talade för att Leksand skulle få ett JA. MEN att Svenska Hockeyförbundet säger NEJ. Tydligen är det inte bara Svenska Hockeyförbundet som bestämmer, eller?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
nectis: Vet inte om jag svarar på fel frågor nu, men den process LIF är inne i nu är den normala för alla organisationer och bolag som behöver se över sin finansiella situation. Den är helt och hållet separerad från Elitlicensen och den prövningen. Men rimligen bör elitlicensnämnden ta med att LIF inte klarat av att bära sina kostnader. Vilket dock borde skett ifjol då detta läge uppstått iår. Men då det inte gjordes då får man anta att det sker till nästa säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.