1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1562988

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Laken: Vi pratar om olika saker du och jag. Det du beskriver är mer att likna vid ett tomtebloss, åtminstone ur ett historiskt perspektiv. Vi har varit en del av finrummet i 13 år nu, ungefär hälften av den tiden som hyfsat stabilt topp-6 lag. Det är fantastiskt med TIK-mått. Men det gör oss inte till ett topplag i elitseriehistoriken, knappt ens till en utmanare i den kategorin. Ett stabilt topplag tappar skenan ena säsongen men bryter ihop och kommer igen andra. Vi bröt mest bara ihop.

Sen var det ju det här med "tänk OM".....

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad: Lustigt att du först skriver så här "...med en klubb som faktiskt aldrig på allvar utmanat de riktigt stora", och sedan går över till att börja prata om elitseriehistorik.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.