1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1563339

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: det är som sagt lätt att vara efterklok. Kanske är det största problemet den här satans NHL-lockouten. Hade den inte inträffat så hade laget säkert haft fler poäng, framförallt hade vi kunnat knipa några av de lag som förstärkte under lockouten. Men, det främsta skälet tycker jag, är att Nubben fick lite problem att agera. Ingen lockout och laget hade säkert förstärkts tidigare. Det kan inte ha undgått någon enda att det var spets laget saknade mest.
Om detta får man tycka vad man vill men jag är säker på att publiktappet pga uteblivna resultat kostat mer än det faktum att om man spetsat till det här, hängt på lite bättre (kanske nosat på en slutspelsplats), så hade också intäkterna varit betydligt bättre.

Men, som sagt: det är lätt att vara efterklok. Med facit i hand vet man, utan facit är det inte riktigt lika enkelt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.