1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1563897

Sv: Apropå nånting...

Satt för skojs skull och kollade hur Elitserietabellen skulle sett ut om vi kört med NHL-regler isf 3-poängssytemet.

Enligt mina beräkningar (om jag räknat rätt) så skulle det egentligen inte förändra nåt för Timrå, men SAIK som vunnit flest RTW’s skulle det vara lite sämre....

 

SAIK              73p

FBK                71p

HV                  71p

LHF                70p

LHC                63p

MoDo              58p

FHC                57p

BIF                  53p

AIK                 49p

VLH                45p

TIK                 41p

RBK                35p

 

Borde vi gå över till NHL-poängsystem här också?

Lule skulle ju fortfarande ha haft chans på seriesegern, den e borta nu...

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.