-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4948)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Hahl Bundy:
Guds gåva är vi inte. Vi har slösat bort så många säsonger och så mycket pengar på gamla avdankade tjecker och finnar som glidit på en skridsko, istället för att satsa på egna talanger och ha tålamod i våra satsningar. Leksand är en blödande klubb, kidsen som växer upp idag väljer inte att hålla på Leksand, då vi ligger i AS. Vi måste gå upp för att inte i sinom tid dö ut. Tror dock inte att vi går upp närmaste tiden. Hamnar man i allsvenskan så är det väldigt svårt att ta sig därifrån, vilket det kommer bli även för TImrå om så blir fallet (i år håller ni er dock kvar).
Dock så har vi fortfarande stora supporterskaror runt om i landet som går mycket på hockey, vilket ger klirr i motståndarnas klubbkassor, samt att många av leksingarna köper tv-abbonemang för att se hockey. Bara till vår egen kommun genererar vi cirka 133 miljoner per år.