+ 4
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4959)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Knylan: Vad gäller spelare att behålla, så...
Målvakter: Behåller gärna Lundström (mindre gärna Bella, men i brist på bröd osv). Om inte Jocke var skadad i slutet av serien/kvalet lär han dock ha blivit förbannad över dissningen. Då drar han. Intresse bör finnas i Elitserien?
Backar: Vill ha kvar så många som möjligt av Sebbe, Persson, Carlsson, Dahlroth. Mat drar, Hedman är för menlös, Demén för speldum. Stenqvist är man sugen på att se. Allsvenskan känns perfekt för honom, förutsatt att han är frisk och kry.
Centrar: vill ha kvar Larsson och någon av dom defensiva. Helst Bagarn, men han ryktas ju redan vara klar för Troja. Lindqvist eller Molla. Sen kan Boyce få en allsvensk chans också. Någon lämplig junior på fjärdecenterplats.
Ytterforwards: Hallin, givetvis. Murran (kan gå, risk dock att han uppvaktas av typ Örebro), Rohdin, Jonte (skriver jag till min egen förvåning. Men han kan få agera kulturbärare under åtminstone den första allsvenska chocksäsongen), Gunno (borde vara hyfsat ljum ändå på ES-marknaden. Visserligen hämmad av skada, men...jädrars så käss han var från december och framåt), Wedin. Upp med juniorer.
Tränare: Inte Montén. Ingen från Djurgården.