1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614826 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1574562

Sv: Silly Season 13/14

Greven: Ja för fan! Skit i det som hänt. Vi kan inte ändra på det. Min syn på den här skiten är att vi måste enas och se det här som en nystart. Låt oss se det positiva i situationen.
Hade vi varit kvar i Elitserien så hade vi haft flera vidriga säsonger framför oss, då vi hade varit mer eller mindre övertygade om att vi hade hamnat i Kvalserien.
Nu slipper vi det. Den grejen är över.
Det enda vi behöver bry oss om nu är att värva ett bra lag och gå upp igen.
Jag tror ärligt talat att det är enklare än att vinna SM-guld.
Så vad fan gnäller vi för?
Vi hade ändå inte vunnit SM-guld inom överskådlig framtid.
Låt oss nu i stället se till att vår klubb överlever.
Tillbaka till rötterna och den underdogmentalitet som vi alltid har gillat.
Revansch. Med optimism.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Jo jag väljer också att se det positiva i det på samma sätt.
Men ibland kommer den där sura korpen på axeln och kraxar att man hellre varit i es och kvalat i 15 år på raken.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.