1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614831 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1574685

Sv: Apropå nånting...
KORITFW: Det var en satsning som var en ickesatsning. Man slog ihop i tron att det var lösningen, att det automatiskt skulle ge oss ett ES-lag. Att två mediokra div 1 lag skulle bli ett superlag. Matchröjorna var apfula och namnet hopplöst omöjligt. Nä, en sammanslagning bygger på att en av klubbarna viker sig och går med på att agera farmarlag åt den andre och det tror jag inte kommer ske.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
reborn: Precis. Då måste man börja med att slå ihop kommunerna och det känns ju ganska avlägset

Sv: Apropå nånting...
reborn: Här ska inte slås ihop några lag i distriktet. Vi borde ha flera istället, Bergeforsen, Wifsta hockey, Tunadal, Karlsvik, höja upp Töva Tigers och Matfors, då jävlar vore det skoj ;-)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.