Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
mikenomad: SAIK och TIK har rätt liknande historia.
1978 har SAIK sin första peak och tar sitt första guld. 5 år tidigare har vi vår första peak och blir tvåa i SM-serien efter Lexand.
Sedan följer så småningom många års ökenvandring för båda lagen.
2013 har SAIK sin andra peak med guld som följd. 5 år tidigare har vi vår andra peak med Modokross i kvart men semiförlust mor HV.
Små men ack så betydande skillnader.