1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1578652

Sv: Silly Season 13/14

Jag minns ett JVM där kedjan Zetterberg-Mårtensson-Hallin överglänste hypade Sedinlinan rejält. Med facit i hand är det ju Hallin som gått längst av alla de duktiga killarna. Elva säsonger i Timrå, och mer ska det bli.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 13/14

Hallins påskrift en av de viktigaste i Tiks historia. Tillsammans med Micke Johanssons "nej tack" till Sundsvall Hockey då katterna med ett lukrativt kontrakt försökte värva vår lagkapten (början på 90-talet), kanske den mest betydelsefulla hänsdelsen. Minns för alltid Mickes blytunga förklaring i ST: "blod är tjockare än vatten".


Sv: Silly Season 13/14
El Maco: Hallin skulle utan problem kunna lira 4e lina i den här tre kronor truppen.

Sv: Silly Season 13/14

Kom precis hem från den *host* fantastiska uppvisningen mellan Tre Kronor och kommunisterna.

Nivån på vårat landslags spel var katastrofalt och vi hade bara ren sketen röta att vi vann den här matchen.

Fick lite återblickar kring Timrås bländade "duttspel" från den forna säsongen...

Härligt att kungen Hallin blir kvar iaf! :)


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.