+ 10
Inlägg: 1578694
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Men hade vi inte skulder på 80 miljoner? Vad hjälper dessa 35 miljoner då?
Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det kanske blir samma visa igen fast tvärtom: Det är rätt att sälja arenan nu men blir ändå fel senare.
+ 1
Sedan undrar jag hur man ska få fram kapital vid en rekonstruktion? Visst kommer det att komma in pengar i sponsring och rättigheter m.m. men det ska ju bedrivas allsvensk hockey också, och det kostar slant det också.
Nu får man en rätt stabil grund att stå på när likvider finns så att man klarar av att göra rätt för sig och inte hamna i tidningar för uteblivna betalningar i alla olika former.
Sedan vet man rätt lite om upplägget med kommunen. Får föreningen hyra arenan mot att man också i fortsättningen sköter driften? Kommer det att kosta mer än bara driften (ska man betala ränta på de pengar kommunen betalar för arenan?). Hur kommer en eventuell uppgörelse med banken att se ut? Kan man förhandla vad jag förstått den dyra ränta man har idag eller kommer den ligga kvar?
Många frågor blir det men min övertygelse är att det absolut bästa för föreningen är det nya upplägg som kommunen presenterat. Blir väl ett nytt möte i KU inom kort och då hoppas jag att man kan presentera detta i ett skarpt läge. Jag gillar upplägget.