1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1581122

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Där har jag ett ganska så krasst synsätt. Kontinuitet är absolut en aspekt värd att ta in, men det ska till mycket speciella fall om ett barn ska ha behov av att vara på förskolan om en förälder är helledig. Jag säger inget om det handlar om skiftarbete och vila. Är man ledig så har man sitt barn hemma. Hemma är den bästa platsen för att barn att vistas på, annat än undantagsfall givetvis.

Såhär säger man i Sundsvall resp. Timrå kommun i ärendet:

Sundsvall: Barnen får vara på förskolan under den tid förälder arbetar, sover eller reser mellan arbete och förskola.

Timrå: Arbetstid/studietid plus restid är det som styr barnets närvaro.

Sedan kan det finnas speciella fall där det är barnets och inte förälderns behov som måste få styra. Vissa barn har det bevisligen mycket bättre på förskolan än hemma. 

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.