1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1584065

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Ja, det var därför jag föreslog honom. ;-)

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 13/14

Laken: Har haft honom i åtanke tidigare.

Berglund: Som jag ser det så är fyra forwards givna i första- och andrakedjan, och det är Hallin, Hundertpfund, Hult och Molinder. Sedan hoppas jag att sista värvningen kommer vara ytterligare en spelare som känns given. Magkänslan säger mig att det kommer att bli en transatlant från college, men samtidigt så såg jag att någon föreslog att det skulle kunna bli en spelare som är på gränsen till att platsa i AHL. I så fall skulle Mathieu Roy kunna passa in.

Fast det här med de transatlantiska ligorna är svårt. Jag menar Abbott-tvillingarna kom från föga glamorösa CHL och gjorde succé i Norge och senare i Sverige. Blake Sloan kom från AHL, sedan gick det som det gick. 


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.