1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1592445

Sv: Apropå nånting...

hubbenorlen: Det förutsätter ju att man har någon som vill ta över kontraktet/spelaren. Vilket inte är så jäkla säkert.

Som sagt så sitter vi ju på en av SHLs bästa målvakter, relativt lågavlönad och ändå vill inte någon ha honom? Att det så skulle gå att bli av med en trött Hensick eller helt vilsen Sullivan? Ska vara AHL men aldrig hört talas om att dom värvar spelare från europa mitt under säsongen? Samt att dom inte betalar 150-200k månaden för en som Sullivan.. Eller vad vi kan tänkas ge honom.

Det jag menar mest är att det inte bara är att göra sig av med spelare och tro att man automatiskt sparar pengar så fort man blir kvitt en spelare.


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Monno: Alltså er Possler...hyfsat genombrott i år va? Mål ikväll igen, hur många är han uppe i nu? Måste väl nästan leda SHL:s målliga...

Sv: Apropå nånting...
Monno: Varför vill ni bli av med honom om han är både billig och bra?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.