+ 11
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4970)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.
Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.
Almtunas tränare inför matchen i går:
- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.
Jo, tjenare!
Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.
Jag räknade.
Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.
Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...
Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!