1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1604687

Sv: Apropå nånting...
Egentligen har vi inte tid att vara nostalgiska, fokus borde ligga på att gräva oss ur det till synes bottenlösa rövhål vi numera krypit oss in i. Men jag kan inte låta bli. Ur-TIKaren Lars Nylins text inför kvartsfinalerna 2003. Slutade som bekant med 4-0 i matcher i vår favör.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Knylan:

Skön krönika. Läste den inte då det begav sig. Synd att inte "Nyllet" skriver här längre, där är det bara Giffarna för hela slanten numera. Tragiskt att vi är tillbaka i ett pinat tillstånd i dag, då vi faktiskt tillhörde Sveriges tre bästa lag för mindre än ett decennium sedan. Men ärligt talat känns det ännu konstigare med Djurgårdens ras från en position som nr 1 i landet till att bli ett mittenlag i Allsvenskan (och som vi till på köpet krossade med 6-0 hyfsat nyligen).

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer