1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1605252

Sv: Apropå nånting...
Smokey:

Det drar mig till minnes när det under min militärtjänstgöring i Boden oväntat dök upp ett nytt plutonsbefäl till grannplutonen, nämligen en mustaschprydd yngling från Jönköping. Han ville visa sig på styva linan direkt och skrek: Giv akt, beväringsjävlar! Varpå han lutade sig så långt fram som det bara gick, för det var uppenbarligen en militär sport detta att i Giv akt-position luta sig så långt fram som det var möjligt utan att falla.

Inget roligt alls med det, men det hade en viss anknytning till HV-malajerna.

För övrigt drömde jag att jag var aspackad i Frankrike och ställde till en massa jävelskap, blev omhändertagen och slogs med auktoritetsperson. Men så vaknade jag av att jag slog knytnäven rakt in i sänggaveln. Det händer ganska ofta faktiskt. Jag tror det är bra att man visar lite temperament ibland.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hmmm... Franska poliser? Fundera aldrig på drömtydning är mitt råd;)
Köttbullar, Curres och "seriös" provning som utlovas blir givetvis av innan isen smält. Men det kan ta några veckor innan inbjudningarna trillar ner. Det är mycket nu.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.