Pucken: Personligen minns jag mest Jonte för hans fantastiska personlighet utanför isen, och på densamma – fram till och med säsongen 2007. Minnen från de avslutande åren kretsar tyvärr mest kring hans dietproblem utanför isen och känslan av att han borde ha lagt av några år tidigare än vad han gjorde.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Minnen från de avslutande åren kretsar tyvärr mest kring hans dietproblem utanför isen och känslan av att han borde ha lagt av några år tidigare än vad han gjorde.