1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1620391

Sv: Silly Season 14/15
Jag är jätteimponerad av SSK:s supportrar, där ligger vi kraftigt i lä. Att Timrå skulle vara storbjudna och tacka nej till nån mille eller två om det togs supporterinitiativ och därefter överräcktes pengar köper jag inte. Inställningen att klubben själv däremot pga varumärket inte tar ett sådant initiativ kan jag mer förstå även om jag tycker att stoltheten borde sväljas. Att man mycket väl ganska högljutt skulle kunna redovisa sina begränsade resurser och vädja till hockeyintresset i regionen. Ifrågasätta hur stort det är och hur gärna folk här omkring vill se sitt favoritlag i den absoluta toppen igen.

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad: Jo, det är ju så att SSK måste vara det lag som gjort sina supportrar mest besvikna senaste 5-6 säsongerna. Där är inte ens vi i närheten. Med tanke på den bakgrunden är deras supportersatsningar imponerande. Helt klart finns det håkkykultur i Tälje liknande den i Timrå.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.