1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1635654

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Uppfattade att det fram till ca 10-15 år fanns kopplingar mellan GIF Sundsvall och IF Sundsvall Hockey på supporternivå. Det var samma folk som stod i båda klackarna. Sedan Timrå IK gick upp till Elitserien har jag bara sett ett fåtal matcher då Sundsvall Hockey spelat (SCA-cupen) och kan inte uttala mig om förhållandet gäller fortfarande. Men det kan vara det kulturen som lever kvar.

Oavsett skulle det glädja mig om GIF Sundsvall tog en plats i Allsvenskan. Kommer därför att åka upp till Uppsala imorgon och göra en insats i klacken för förhoppningsvis ge laget allt stöd de kan få. Såg några matcher på hemmaplan under våren och sommaren. Nu vill jag se när grabbarna knyter ihop säcken.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Johan J: Jag har precis motsatt bild. När Giffarna uppflyttningsåret 1999 ansträngde sig för att skapa en läktarkultur och klack, och också lyckades i alla fall med det sistnämnda, försökte man locka hockeyklack-supportrar från båda lägren. Från början var det fler individer med TIK-koppling, detta innan något självständigt växte fram.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer