1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614861 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1645074

Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: Det här sportsliga resultatet har man nog inte tagit höjd för. Det fanns/finns nog inte ekonomi för detta sportsliga scenario. Laget presterar för dåligt(punkt).
Någon med lite inblick i ekonomin; Hur hade det ekonomiskt sätt ut om vi haft en spelar och ledarbudget i klass med t ex Sundsvall Hockey eller något annat topplag i ettan?

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK:s ekonomi
sargad: Med en spelarbudget som Sundsvalls hade vi nog varit avhängda redan. Men att dom går upp är nog vad som krävs för att åter skapa hetta i distriktet. Problemet är att jag har svårt att se sponsorkakan räcka till ytterligare ett elitlag.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer