1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1652782

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Det vore ett bra läge att ha en manifestation för TIK i Timrå centrum till helgen.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK:s ekonomi

"Den ligger totalt på 34–35 miljoner. Där ligger planerade saker som en renovering av matsalen på Söråkers skola, en renovering av Ala skola samt ett allaktivitetshus i Tallnäs. Men också utveckling av utemiljö i Söråkers centrum och ett grönare Sörberge."

Ett allaktivitetshus i Tallnäs... här saknas det inte visioner vill jag lova. En renovering av Ala skola kan jag förstå att ma vill satsa på, liksom matsalen i Söråkers skola, men resten känns som blaha. Och om jag ska vara helt ärlig så är skolans problem inte att inomhusmiljön oftast är dåligt.

 På det hela taget känns det som en felprioritering att göra sig av med hockeylaget.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.