1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1668100

Sv: Apropå nånting...
Jockz: Johan Tornberg!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Tornberg har jag sucktat efter længe :-)

Sv: Apropå nånting...

hubbenorlen:

Johan Tornberg, mannen som sa något om att det inte är många högskolepoäng där bland Timråfansen när vi möttes i Kvalserien 2000. Om han bara hade vetat hur fel han var ute...


Sv: Apropå nånting...

I kväll drar den allsvenska finalen igång! Jag tippar att Västerås är det starkaste laget över fem matcher. Detta baserat på lagets starka avslutning av serien. Karlskrona darrade ju en aning mot slutet, dock inte tillräckligt för att Malmö skulle fixa en Topp 2-plats. I det tipset ingår för övrigt att VIK vinner kvällens match på hemmaplan.

Det spelas hockey även i Småland i kväll. Enligt följande i Play off 3:

Tingsryd - Huddinge

Troja/Ljungby - Västervik

Det är Huddinge och Västervik som har fördel av hemmaplan i eventuella tredje matcher, så jag tippar att hemmalagen känner att de bör vinna i kväll och gör det.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.