1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1671859

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen: Det är ju inte klokt vilka spelare ni hittar..
Får nog ringa en av mina utländska banker på måndag och förvarna om ett stort uttag ;-)

Svarskommentarer

Sv: Silly season 15/16

SMÅLAND: Om man ska vara lite seriös och realistisk angående importer så får man nog leta i Italien, ECHL och Österrike. Tror att "stjärnor" i dessa ligor är hyfsat billiga jämfört med exempelvis Tyskland eller AHL. De kan dessutom se Allsvenskan som en språngbräda till SHL och därför tänka sig att visa upp sig under en säsong utan att ta sjukt mycket betalt. Det finns ju några som har gjort resan från Allsvenskan via SHL till KHL.
Och jag föredrar någon lite äldre spelare. Vi har ungtuppar så det räcker. 

Det vimlar ju av spelare av den här kalibern och det gäller att man scoutar för att träffa rätt. Men här är några exempel på vad jag tror på sin höjd skulle kunna vara rimligt för Timrå att värva:


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.