1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614839 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1683353

Sv: Silly season 15/16
Corvo: Härligt att se en som inte kan skriva ett inlägg utan att göra det i mastodontformat... en gammal förlegad konstform härinne. +1 från mig

Svarskommentarer

Sv: Silly season 15/16

Asplöven passar på att offentliggöra sin förstemålis idag också, en fransos som var en av Mestis absolut bästa målvakter föregående säsong. Ska de lyckas ännu en gång? Och hur hade ni som ställer er direkt skeptiska till Mattsson resonerat om det var vi som värvade Quemener? Frågan är relevant då vi tillhörde samma region i tabellen som de föregående säsong och nu har värvat tre spelare från dom också.

Hade det känts bättre om Nubben tagit en målvakt med internationell rutin som haft bra statistik varje säsong i stort sett, först i franska ligan och nu en säsong i finska andraligan? Jag inbillar mig att de är i de två världarna man måste leta. Ska det vara erfaret men ändå billigt så får man leta bland lingonligorna och försöka dra en rövare och hoppas på det bästa, eller då ta svenskt och ungt och förhoppningsvis utvecklingsbart. Det ska bli mycket intressant att se om Asplöven lyckas få någon magisk bang for the buck ännu en gång.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.