cally47: Källa på det? Hittar inga rykten på nätet i alla fall.
Nevalainen är en spelare som man antingen ska låta spela nästan gratis eller ta in på try-out. Löven fimpade väl honom mitt under säsongen förra året. Har ingen aning om hur han levererade i KHK sen men laget som helhet gick ju okej...
Men som redan sagts i diskussionen, jag tror han är ett säkrare kort än att flytta upp Lander eller en annan 18-åring. Bättre att 18-åringen (eller annan junior) får förtjäna en plats i A-laget under säsongen genom hög prestation än att man chansar på att vederbörande ska ta ett språng i utvecklingen och räcka till för att man inte hittar/har råd med en seniorback.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
cally47: Källa på det? Hittar inga rykten på nätet i alla fall.
Nevalainen är en spelare som man antingen ska låta spela nästan gratis eller ta in på try-out. Löven fimpade väl honom mitt under säsongen förra året. Har ingen aning om hur han levererade i KHK sen men laget som helhet gick ju okej...
Men som redan sagts i diskussionen, jag tror han är ett säkrare kort än att flytta upp Lander eller en annan 18-åring. Bättre att 18-åringen (eller annan junior) får förtjäna en plats i A-laget under säsongen genom hög prestation än att man chansar på att vederbörande ska ta ett språng i utvecklingen och räcka till för att man inte hittar/har råd med en seniorback.